Dokumentové skenery

Jak si představit takový dokumentový skener? Na rozdíl od klasického skeneru, který znáte z domácího použití, je vybaven čtecím zařízením. To převádí obraz dokumentu do digitální podoby, která se uloží na disk počítače v podobě rastrového dokumentu. Díky robustním konstrukcím jsou dokumentové skenery spolehlivé i při vysoké zátěži, která se na ně denně klade.

Dokumentové skenery mají většinou automatický podavač a skenují oboustranně. Rozeznáváme tři základní kategorie takových strojů:

  • Desktop: Nejnižší kategorie, často používaná pro osobní profesionální účely v malých objemech nebo na podatelnách .
  • Workgroup: Denní zatížení takových skenerů může být až 10.000 dokumentů. Zaplatíte za ně mezi 100.000 a 400.000,- Kč.
  • Production: Špičkový výkon těchto skenerů umožňuje denní zatížení od 20.000 dokumentů. Rychlost skenování může být i přes 150 stran za minutu. Ceny začínají přibližně na 500.000,- Kč.

 

Jak vybrat optimální dokumentový skener?

  1. Odhadněte, kolik dokumentů chcete celkově skenovat. Raději si nechte trochu rezervu a přičtěte přibližně 15 procent.
  2. Spočítejte si, kolik dokumentů bude potřeba naskenovat denně.
  3. V kolika směnách budete pracovat? Dokumentové skenery je nejlepší používat alespoň 12 hodin denně. To může vyřešit například dvousměnný provoz.
  4. Když už znáte denní množství dokumentů a počet provozních hodin, vypočítejte z nich počet skenovaných stran za minutu.
  5. Vyfiltrujte si skenery podle parametrů tak, aby odpovídaly vašim propočtům.
  6. Zamyslete se nad tím, jestli se vám nevyplatí pořídit si spíše dva méně výkonné skenery místo jednoho výkonnějšího. Kdyby pak došlo k potřebě údržby jednoho zařízení, není nutné práci zcela přerušit.
  7. Dbejte na zajištění záruční a pozáruční podpory. I podle nich se pozná kvalitní dodavatel.



Mám zájem o více informací