Jak si představit takový dokumentový skener? Na rozdíl od klasického skeneru, který znáte z domácího použití, je vybaven čtecím zařízením. To převádí obraz dokumentu do digitální podoby, která se uloží na disk počítače v podobě rastrového dokumentu. Díky robustním konstrukcím jsou dokumentové skenery spolehlivé i při vysoké zátěži, která se na ně denně klade.
Dokumentové skenery mají většinou automatický podavač a skenují oboustranně. Rozeznáváme tři základní kategorie takových strojů:
- Desktop: Nejnižší kategorie, často používaná pro osobní profesionální účely v malých objemech nebo na podatelnách .
- Workgroup: Denní zatížení takových skenerů může být až 10.000 dokumentů. Zaplatíte za ně mezi 100.000 a 400.000,- Kč.
- Production: Špičkový výkon těchto skenerů umožňuje denní zatížení od 20.000 dokumentů. Rychlost skenování může být i přes 150 stran za minutu. Ceny začínají přibližně na 500.000,- Kč.
Jak vybrat optimální dokumentový skener?
- Odhadněte, kolik dokumentů chcete celkově skenovat. Raději si nechte trochu rezervu a přičtěte přibližně 15 procent.
- Spočítejte si, kolik dokumentů bude potřeba naskenovat denně.
- V kolika směnách budete pracovat? Dokumentové skenery je nejlepší používat alespoň 12 hodin denně. To může vyřešit například dvousměnný provoz.
- Když už znáte denní množství dokumentů a počet provozních hodin, vypočítejte z nich počet skenovaných stran za minutu.
- Vyfiltrujte si skenery podle parametrů tak, aby odpovídaly vašim propočtům.
- Zamyslete se nad tím, jestli se vám nevyplatí pořídit si spíše dva méně výkonné skenery místo jednoho výkonnějšího. Kdyby pak došlo k potřebě údržby jednoho zařízení, není nutné práci zcela přerušit.
- Dbejte na zajištění záruční a pozáruční podpory. I podle nich se pozná kvalitní dodavatel.